Kontaktcenterlösning med Puzzel Kontaktcenter

Puzzel Kontaktcenter är en marknadsledande kundtjänstplattform där all kommunikation samlas på ett ställe. På så vis effektiviseras arbetet för organisationen som resulterar i ett vassare kundbemötande. Med O.M Connect och Puzzel får du en framtidssäker och flexibel omnikanalslösning som hanterar hela företagets inkommande och utgående kommunikation. Puzzle kan integreras med all modern teknik så att du kan bygga ett säkert nav runt din kundserviceorganisation.

Kanaler att integrera:

  • Email
  • SMS 
  • Telefoni 
  • Chatt 
  • Sociala Medier
  • Integration mot CRM-system

Multikanal-lösning

Effektivare kommunikation

Framtidssäker kundservice

Email

Omdirigera och köa

Med Puzzels tjänst för e-post kan du omdirigera och köa e-postförfrågningar så att rätt agent får ärendet. Eftersom e-post är ett viktigt kommunikationsmedel för många användare är det viktigt att kunna hantera e-posten i samma lösning som övriga kanaler. Snabb respons är A och O för en god kundservice. Puzzles tjänst är molnbaserad och erbjuder en översikt över alla dina interaktioner. På så sätt finns möjligheten att hela tiden förbättra kundtjänsten.

  • E-postsystem valfrihet
  • Avancerad routing
  • Schemaläggning
  • CRM-åtkomst
  • MS Exchange integration
  • E-postsystem valfrihet
  • Avancerad routing
  • Schemaläggning
  • CRM-åtkomst
  • MS Exchange integration

SMS

Håll kontakten

SMS är en kanal som har hög svarsfrekvens och med Puzzel kan du på ett enkelt sätt skicka meddelanden, påminnelser och aviseringar genom ditt kontaktcenter. Precis som med alla andra funktioner så kan du självklart hantera SMS-ärenden på samma sätt som om det vore samtal, e-post eller chatt. Med ett användarvänligt gränssnitt hanterar du enkelt alla interaktioner och kan på så sätt ge agenterna en enhetlig bild av hur dina kunder interagerar.

  • Kortnummer
  • Inkommande
  • Utgående
  • Meddelandemallar
  • Fördefinierad avsändare
  • Kortnummer
  • Inkommande
  • Utgående
  • Meddelandemallar
  • Fördefinierad avsändare

Telefoni

Effektiv kundservice

För att kunna erbjuda personlig kundservice via telefon har Puzzel ett gäng kraftfulla funktioner som underlättar för kundtjänstmedarbetare. Tjänsten är platsoberoende och ger möjlighet att komma åt kontaktcentret oavsett var användaren befinner sig. Några funktioner som ingår i tjänsten är Softphone, Dialer, IVR (Interactive Voice Response), Call Recording och Callback.

  • Softphone
  • Dialer
  • IVR
  • Inspelning
  • Callback
  • Softphone
  • Dialer
  • IVR
  • Inspelning
  • Callback

Chatt

Chatta med många

Vill du kunna svara på flera chattförfrågningar samtidigt? Med Puzzels chattfunktion ställs frågorna i kö och det är enkelt att styra över dem till den medarbetare som har rätt kompetens. Det finns också möjlighet för medarbetarna på kundtjänst att chatta med varandra via meddelanden som är dolda för kunden. På så vis kan du erbjuda extra snabb service för dina kunder. Beroende på vilka medarbetare som är tillgängliga kan chatten slås av och på automatiskt.

  • Stöd för flera enheter
  • Designflexibilitet
  • Kundundersökning
  • Strukturerade meddelanden
  • URL-spårning
  • Stöd för flera enheter
  • Designflexibilitet
  • Kundundersökning
  • Strukturerade meddelanden
  • URL-spårning

Sociala Medier

Skapa förtroende

Att många kunder skickar frågor via sociala medier råder det inget tvivel om. Med Puzzels tjänst för sociala medier kan du svara på frågor på Facebook och Twitter, direkt i plattformen. Då kan du skapa förtroende för din verksamhet genom att visa upp vilken bra service du ger dina kunder. Med smarta funktioner för köhantering och ärendestyrning blir det enkelt att aggregera ärenden i sociala medier.

  • Facebook
  • Facebook Messenger
  • Twitter
  • Standardiserat autosvar
  • Avancerad routing
  • Facebook
  • Facebook Messenger
  • Twitter
  • Standardiserat autosvar
  • Avancerad routing

Mini-FAQ

Tjänsten är en helt ny kundinteraktionsplattform i molnet med unika integrationsmöjligheter och betalningslösningar. Den anpassas för användning från en till flera tusen användare och kan samtidigt integreras med många olika program, applikationer och tredjepartsprogram. Tjänsten är plattforms- och operatörsoberoende.

Puzzel är lätt att installera, du kopplar det helt enkelt direkt till CRM-användargränssnittet. Du behöver inte någon CTI-adapter, API eller plugins – allt du behöver för installationen levereras via en säker Internet-anslutning och det finns alltså inget behov av någon komplicerad hård- eller mjukvara.

Genom att koppla samman kontaktcentret med ditt CRM-system kan du uppnå viktiga resultat:

  • Handläggningstiden kortas
  • Fler frågor blir lösta under det första samtalet
  • Kontaktcentret blir mer effektivt
  • Det blir färre fel och minskat dubbelarbete
  • Kundservicen blir bättre anpassad till kunden

Oavsett integrationsbehov kommer våra erfarna medarbetare att skapa exakt det kontaktcenter du behöver. Här är bara några av de applikationer från tredje part som kan integreras, vilket gör det möjligt att bygga ett komplett och funktionsrikt flerkanaligt molnkontaktcenter:

  • CRM-system
  • Röstapplikationer
  • Hybridmiljöer med telefoniutrustning från olika tillverkare, inklusive mobila enheter utanför verksamhetens infrastruktur
  • En mängd olika integrationslösningar för kontaktcenter som vill utnyttja information från verksamhetsinterna system.

Förutom att leverera en komplett kontaktcenterlösning erbjuder vi ytterligare ett antal moduler, alla utformade för att göra det möjligt för dig att leverera en optimal kundupplevelse utformat efter dina behov.

Tilläggsmoduler:

  • Ticketing är en tilläggsmodul som ger kontaktcenter en komplett verktygslåda för både avancerad e-post- och ärendehantering.
  • Bemanningsplaneringslösning med stöd för schemaläggning av resurser för flera kanaler.
  • Speech Analytics är en samtalsanalyslösning som gör det möjligt för organisationer att samla in och analysera värdefull feedback från tusentals, eller till och med miljontals, kundsamtal.
  • Vi uppnår PCI DSS-standard för att kunna erbjuda ökad säkerheten och PCI-revisionerna.

Har du frågor om företagstelefoni?

Kontakta Jonathan Löfberg, produktansvarig Telefoni, så svarar han gärna, ger guidning och expertis om allt som rör företagstelefoni.

Chatta med oss
Chatten är stängd