Modern företagstelefoni

Vår idé bygger på att leverera företagstelefoni och växel som helhet till alla företag som vill ha en lättanvänd tjänst, specifikt anpassad utifrån företagets unika behov. Vi erbjuder moderna operatörsoberoende växellösningar och tilläggstjänster, oavsett storlek och vision. 

Behöver du en samarbetspartner som levererar modern företagstelefoni?

Då har du kommit rätt. För oss är telefoniprojekt och operatörsbyten vardagsmat. Vi har synat telekombranschen i 20 år och har lärt oss navigera med de bästa operatörerna. Det har också lärt oss att bygga våra tjänster med den modernaste tekniken, och framför allt har det lärt oss förstå vikten av en enkel och välfungerande företagstelefoni.

 

Ett urval av de tjänster du hittar hos oss:

  • Molnbaserad företagsväxel från 99kr per användare
  • Operatörsförhandling
  • Contact Center
  • Support
  • Mobiltelefoner
  • Mobile Device Management, eller så kallad enhetshantering
  • Tillbehör som headset, hörlurar, laddare, mobilskal och fodral

 

Vanliga frågor & svar

Det finns många anledningar till att se över sin nuvarande leverantör. Pris, service och nya behov, till exempel. Och något som är särskilt viktigt i dag är säkerheten. Men det viktigaste i valet av ny leverantör är att du känner dig nöjd och trygg med valet du gjort.

 

Saker att tänka på:

  • Befintligt avtal – finns bindningstid kvar och kan den i så fall lösas ut i förtid?
  • Inventering – se till att du får med dig allting till den nya leverantören/operatören och avsluta allt som inte behövs.
  • Uppsägning – betala inte mer än du behöver. Säkerställ att tjänsterna avslutas i samråd med din nya leverantör så att övergången kan ske så smärtfritt som möjligt för er.

Vi har många års erfarenhet med stora som små telefoniprojekt. Överlåt ovan till oss, så kan du och dina kollegor istället fokusera på det ni gör bäst.

Att byta telefonväxel kan verka komplicerat, vilket det ofta också är. Självklart är det inget du som kund gör själv, utan något din leverantör hjälper dig med.

I praktiken innebär det att din nya eller befintliga operatör styr om samtliga telefonnummer till en växelplattform via en egen operatörförbindelse. Förbindelsen fungerar som en motorväg för all samtalstrafik mellan dig och dina kunder. I ändan hittar du självaste växeln, där du och din leverantör i förväg har bestämt hur samtalen ska hanteras.

Telefonväxeln är alltså preparerad innan operatören gör sitt arbete. Sen är det bara att gå live med nya växeln och konstatera att du gjort ett lyckat växelbyte!

En överlåtelse av ett abonnemang kan gå åt olika håll. Från privatperson till ett bolag, från ett bolag till en privatperson, mellan privatpersoner eller olika bolag. 

Det som är viktigt vid en överlåtelse är att nuvarande innehavare av abonnemanget och ny mottagare ska signera en överlåtelseblankett hos abonnemangets operatör. Därefter kan det ta upp till 15 arbetsdagar innan överlåtelsen slutförts, beroende på operatör.

Det är fullt möjligt att flytta telefonabonnemang och nummer från en operatör till en annan, något som på telefonispråk kallas att göra en nummerportering.

För att en nummerportering ska kunna ske behöver den nya operatören först ställa en porteringsförfrågan till den befintliga operatören. En porteringsförfrågan kan även nekas utav den befintliga operatören, om till exempel abonnemanget eller numret har bindningstid kvar, eller bolaget som begärt förfrågan inte har samma org.nummer hos den befintliga operatören.

Service i världsklass

Du som kund står alltid i fokus och vi strävar alltid att levererar en support i världsklass så att du kan känna dig trygg och har en säker lösning som stödjer dig och din verksamhet.

Några av våra telefonikunder

”När Kjell & Company skulle upphandla om ett nytt telefonisystem valde man Office Management. Ett samarbete som bland annat resulterat i betydligt mindre tid i telefon för butikspersonalen.”

Kjell & Company

Molnlösning för flexibilitet

Smarta tilläggstjänster

Superservice ingår alltid

Har du frågor om företagstelefoni?

Kontakta Jonathan Löfberg, produktansvarig Telefoni, så svarar han gärna, ger guidning och expertis om allt som rör företagstelefoni.

Chatta med oss
Chatten är stängd