Microsoft Teams

Växel direkt i Teams.

Med Teams telefoni behöver du inte lämna Teams för att ringa eller ta emot samtal, oavsett om det är internt eller externt, du väljer bara vilken klient du vill svara med.

Du kan välja om du vill ringa ut och ta emot samtal direkt i Teams-appen i din mobil eller på din dator. Tjänsten är pålitlig och ger samtal av hög kvalitet, eftersom den är fullt integrerad med vår växel.

Kontakta mig

Detta får du med Teams Telefoni

  1. Samarbeta enkelt oavsett var du befinner dig
  2. Växeltjänster direkt i Teams
  3. Helt operatörsoberoende integration
  4. Ring och ta emot samtal i Teams-appen i din telefon eller dator
  5. Hantera de vanligaste växeltjänsterna i Teams
  6. Samtals-ID och SMS
  7. Svarsgrupper och röstmeddelanden
  8. Styr din hänvisning via Teams

Rätt licens från Microsoft

För att integrationen ska fungera behövs Microsoft Business Voice tillsammans med någon av följande Teams-licenser:

  1. Office 365 Business Basic
  2. Office 365 Business Standard
  3. Microsoft 365 Business Premium
  4. Office 365 E1, Office 365 E3
  5. Office 365 F1
  6. Microsoft 365 A1
  7. Microsoft 365 A3
  8. Microsoft 365 E3

Kundcase

Teamstelefoni utgör grundbulten

Nöjdare kunder, enklare administration och kostnadsbesparingar för Sensor Control Nordic AB (SCN). De är en kraftigt växande leverantör av komponenter och system inom industriautomation. Deras arbetsfält sträcker sig över hela Norden och Storbritannien och en stor mängd telefonsamtal hanteras dagligen. 

Artikel - Guide

Microsoft Teams - din nya telefonväxel

Många företag och organisationer som använder Teams konstaterar att de har två system idag för den röstbaserade kommunikationen. Låt istället Microsoft Teams bli din nya telefonväxel.

Anslut din Teams-instans mot ditt val av operatör

Det blir allt enklare att köpa ett operatörsavtal som är skapat för just Teams Telefoni. Via ett Operator Connect-avtal eller anslutning av SIP Trunk med Direct Routing kan du koppla externa nummer till din användare i Teams, men även till general-ingångar till Teams talsvarsmeny eller svarsgrupper.

Teams Voice as a Service
Office Management hjälper dig med rätt operatörsavtal. Som experter på telefoni och Teams kan vi också erbjuda vår tjänst Teams Voice as a Service. Det innebär att vi genom att få en begränsad access till din Teams admin tenant, implementerar, konfigurerar, utbildar och tillhandahåller service och support för telefonilösningen i Teams.

Inte alla företag har möjlighet till egna Teams Voice-specialister och även om du har certifierade Teams-administratörer kan telefoni vara lite mer utmanande än andra tjänster. Då passar Office Managements Teams Voice as a Service som handen i handsken.

Även om Teams växelfunktionalitet har utökats dramatiskt under den senaste tiden kan den som plattform behöva kompletteras med andra färdigintegrerade tjänster. På Office Management erbjuder vi flera färdiga kompletterande tjänster med integration till Teams Tenant. Tjänster som;

Svarservice & telefonisttjänst
Vi har en färdig lösning tillsammans med Responda svarsservice som kan svara på inkommande samtal och koppla vidare eller ta ett meddelande. Svarsservicen får tillgång till både användarkatalog och linjestatus (presence) via Microsoft Teams Graph API.

Avancerad Kontaktcenter
Svarsgrupper och menyvalen i Teams räcker för många kunder. Om du söker en mer komplett omnikanalslösning med viktiga funktioner som ärendehantering och ticketing, knowledgedatabas, AI-stöd och digitala onlinetjänster, behöver ditt företag komplettera Teams med en integrerad kontaktcenterlösning.

På Office Management är vi strategisk partner med prisbelönta Puzzel, Sveriges snabbast växande molnbaserade kontaktcenter som även det har en integration med Microsoft Teams.

Statistik och analys
Teams erbjuder som standard olika rapporter i administratörsportalen, men kan kompletteras via Dstny Analytics statistik och analystjänst.

Fysiska Teams-telefoner
Även om majoriteten idag tycker att en kombination av mobiltelefon och en eller flera Teams-klienter med samtidig påringning räcker, så kan delar av verksamheten föredra att fortsätta använda fysiska telefoner.

Det är stor skillnad mellan att använda Teams för audiokonferenser och att använda Teams för telefoni i företag. Det är viktigt att inte blanda ihop de två användningsområdena.

Om du planerar att stödja distansarbetare under överskådlig framtid är UCaaS-funktioner (Unified Communication) särskilt idealiska för att underlätta samarbetet mellan anställda. När du använder Teams för att t.ex. ersätta ditt telefonisystem för vissa eller alla anställda eliminerar du behovet av en telefoninfrastruktur. Microsoft Teams kan till exempel integreras med din befintliga VoIP-infrastruktur (eller ersätta den, om du vill).

Microsoft Teams är inte en lösning för kontaktcenter. Det finns vissa kontaktcenterliknande funktioner som samtalskö och automatisk växel, men Teams är inte en fullt mogen kontaktcenterlösning. Om du behöver en lösning som ger en hög nivå av självbetjäning för konsumenten och integration med datasystem i bakgrunden bör du överväga en separat kontaktcenterapplikation som kan integreras med Teams.