{{ctrl.viewMoreText}}

Mindre snack och mer verkstad

När Kjell & Company skulle upphandla om ett nytt telefonisystem valde man Office Management. Ett samarbete som bland annat resulterat i betydligt mindre tid i telefon för butikspersonalen. 

 

Många butiker, många samtal 

Kjell & Company har en stabil tillväxt och har idag 100 butiker; 92 i Sverige och 8 i Norge. Vid upphandlingen om en ny telefonväxel var de väldigt måna om att kunna betjäna sina kunder på bästa sätt via telefon. Utmaningen låg i att det kom in väldigt många samtal, vilket gjorde det svårt att bedriva verksamheten i butik på ett effektivt sätt.

 

Enkel lösning gav stor effekt

Vi upptäckte tidigt att en stor del av samtalen till butik handlade om öppettider. Vi adderade därför ett val i telefonväxeln, så att kunden kunde höra öppettiderna utan att behöva prata med butikspersonalen. Tack vare detta kan ca 30 % av dem som ringer in få svar på sina frågor, utan att butikspersonalen behöver lyfta på luren. Något som skapat förutsättningar för ökad försäljning och lönsamhet.

 

Från Skellefteå till Shanghai

Förutom butikerna är också huvudkontoret, lager och kundsupport med i växelsystemet. Till och med en anknytning på inköpskontoret i Shanghai är idag ansluten.  

 

UTMANINGEN

  • Stor tillväxt med många nya butiker
  • Många samtal till butik gjorde det svårt för personalen att hinna med

 

RESULTATET

  • Fler kunder får snabba svar på sina frågor
  • Butikspersonalen kan ägna mer tid åt försäljning
  • En enda telefonväxel för hela företaget

 

Kontakta oss