{{ctrl.viewMoreText}}

Malmö Lastbilcentral AB är ett ledande logistikföretag som ägs gemensamt av entreprenörer som är vana vid att ta ett extra steg för sina kunder. De är en sambandscentral för upp mot 300 lastbilar som opererar över hela landet. Centralen i Malmö sköter det administrativa, som att ta emot uppdrag och fördela dessa på åkarna. Då de skulle införskaffa ett nytt växelsystem var hög driftsäkerhet, användar-vänlighet och framför allt kort väg till support avgörande kriterier.

Telefonilösningen
En telefoniplattform på Malmö-kontoret för runt 30
användare. Plattformen och växelfunktionerna kan nås via mobilen. Transportledarna är beroende av telefonen, som är deras primära arbetsredskap. Därför ställer de höga krav på tillgänglighet, tillförlitlighet och användarvänliga funktioner. Lösningen innefattar även tre virtuella konferensrum, där de klarar sina telefonkonferensbehov utan behov av externa lösningar.

Kort väg till support
Att ringa till en kundsupport, vilken som helst, är
något som många drar sig för, då det ofta innebär lång telefonkö med risk att kopplas bort innan man ens kommer fram. Att Office Management skiljer sig från mängden och har kort väg till sin support var avgörande i valet av telefonileverantör.

Billigare och effektivare dokumenthantering
Då det även blev dags att byta ut företagets multifunktionsmaskiner föll valet på Office Management. Bytet gjorde dessutom att lastbilcentralen fick tre maskiner till samma pris som två innan. Men priset var inte avgörande, enligt Johan Strand, företagets IT-chef. Det viktigaste var lättillgänglig support samt säljarens service och kunnighet. Bytet visade sig vara en smart
investering, för enligt Strand har maskinerna varit helt bekymmersfria.

Berätta mer.

Läs mer om våra villkor

Intresserad av en telefonilösning?

På vår sida om telefoni kan du läsa mer om våra telefonilösningar. Vi kan hjälpa dig med allt från behov till implementation och support.