Voksenåsen

Voksenåsen sparar tid med en kontakt för alla tjänster

Voksenåsen konferenshotell ligger på toppen av Holmenkollen med fantastisk utsikt över Oslo. Hotellet är Norges nationalgåva till Sverige som tack för hjälpen under andra världskriget och drivs idag som hotell, restaurang och center för svensk-norskt samarbete.

Utmaning

Voksenåsen har 24-timmars drift med periodvis högt tryck, så det är viktigt att gästsystemen fungerar prickfritt. Vid ett eventuellt driftsstopp drabbas ett antal funktioner, såsom in- och utcheckning, bokningsregistrering, betalningssystem och telefonlinjer. Tidigare hade Voksenåsen olika leverantörer för olika tjänster och upplevde att det då var svårare att få hjälp när de behövde det. Till exempel hade kopiatorerna ett komplicerat felmeddelandessystem som krävde många telefonsamtal och mycket självhjälp innan felet åtgärdades. Hotellet behövde helt enkelt en driftssäker lösning med snabb service.

Lösning

När Voksenåsen insåg att Avoki (tidigare Office Management) hade mer att erbjuda än dokumenthantering såg de fördelarna med att samla allt hos samma leverantör. Vad som började med byte av alla kopiatorer ledde till att Avoki nu har driftsansvaret för hela IT-strukturen. Från servrar och gästnät till datorer och multifunktionsskrivare. Dessutom levererar O.M toner, kopieringspapper och andra förbrukningsvaror.

Resultat

Med samma kontaktperson för olika tjänster har det blivit betydligt lättare att få snabb hjälp, vilket sparar både tid, huvudvärk och pengar. Det ger också en extra säkerhet att veta att hjälpen bara är ett telefonsamtal bort.

 

Kundcase - Voksenåsen
Voksenåsen konferenshotell