Virtual Phone Q

Slopa långa telefonköer med automatisk återuppringning

Med Virtual Phone Q får dina kunder möjligheten att låta en bot hålla platsen i telefonkön och istället bli uppringda på nästa tillgängliga eller en självvald tid.

  • Avlasta support eller reception
  • Kunden kan välja tid själv
  • Enkelt och logiskt gränssnitt
  • Kan integreras med ditt CRM-system

Support utan långa telefonköer

Bättre kundtjänst på kundens villkor

Bättre arbetsmiljö för medarbetarna

Avlasta support eller reception

Med telefonitjänsten Virtual Phone Q kan du ge dina kunder bättre telefonservice samtidigt som du avlastar support eller reception när belastningen är hög. Den inringande kunden kan få lämna sitt telefonnummer och slipper därmed sitta fast i en telefonkö tills dess att någon av dina agenter blir tillgängliga. Agenterna får även en lugnare arbetsmiljö då du minimerar antalet ringande telefoner i bakgrunden. Välj mellan manuell eller automatisk uppringning.

Kunden kan själv välja tid

När kunden har lämnat sitt telefonnummer läses en föreslagen tid upp för återuppringning. Tiden beräknas utefter antalet tillgängliga agenter samt hur många samtal som står i kö. Skulle den föreslagna tiden inte passa kan kunden välja att skjuta fram återuppringningen. Då lämnas förslag på nästa tillgängliga tid. Har du automatisk uppringning och kunden missar sitt samtal gör systemet upp till tio försök i följd med ett bestämt intervall innan ärendet läggs som borttaget.

 

Lätt att använda

Virtual Phone Q har ett användarvänligt och logiskt gränssnitt som du finner på en webbsida där agenterna kan hantera och kommentera ärenden. De kan även skapa egna ärenden och uppringningar om så skulle behövas. Agenten får en avisering när en ny återuppringning är bokad, och det går även att få aviseringar via mail.

Integrerat med CRM-system

Tjänsten är integrerad med de vanligaste CRM-systemen vilket gör att du kan få mer information om en befintlig kund som ringer in. För de som inte har ett integrerat CRM-system kan tjänsten även visa information från Hitta.se. Detta gör att en agent kan välja ärenden baserat på affärsområde och relevant kompetens.

  • Upsales
  • Salesforce
  • Lime
  • Zendesk
  • Freshdesk
  • Hubspot
Chatta med oss
Chatten är stängd