Företagstelefoni

Framtidens telefoni.

Med rätt telefonilösning säkerställer du att alla dina kunder får svar av rätt person, i rätt tid. Som grädde på moset är det både mätbart och effektivt oavsett mediekanal. Här kan du läsa på om vilken lösning som passar ditt företag. Eller kontakta oss för mer information.

Jag vill veta mer

Vilken lösning passar ditt företag?

Teams telefoni

Använder ditt företag Microsoft Teams i ert dagliga arbete? Då kan ni nu lägga till Teams telefoni som är en fulländad telefonitjänst som integreras i ert befintliga Teams.

Läs mer
  • Växeltjänster direkt i Teams
  • Helt operatörsoberoende integration
  • Samma växel oavsett land
  • Styr din hänvisning via Teams

Molnväxel

Med en molnväxel får du alla fördelarna med den traditionella, fasta växeln samtidigt som du behåller mobilväxlarnas värdefulla rörlighet.

Läs mer
  • Vi sköter driften
  • Kostnadsfria samtal
  • Fast månadskostnad
  • Klimatpositiv växeltjänst

Kundupplevelse

Kunderna är din viktigaste tillgång. Optimera deras upplevelse med en ­plattform där all inkommande och utgående kommunikation samlas och hanteras på samma ställe.

Läs mer
  • Service och support
  • Helhetslösning med telefoni, kontaktcenter och IT-tjänster
  • Klimatkompenserat till 100%

Förstklassig support

Vår support har marknadens bästa NKI (Nöjd-Kund-Index) med 4,82 av 5 på samtliga supportärenden!

Vi tar hand om allt som rör din telefoni och ser till att den hjälper ditt företag att kommunicera mer effektivt. 

Kontakta oss

Klimatneutral och cirkulär mobiltjänst

Mobil som tjänst är vårt cirkulära erbjudande där miljö och användar­vänlighet står i fokus. Tjänsten bygger på en portal för alla anställda som gör det enkelt och billigare än att köpa nytt.

Vanliga frågor

Det finns många anledningar till att se över sin nuvarande leverantör. Pris, service och nya behov, till exempel. Och något som är särskilt viktigt i dag är säkerheten. Men det viktigaste i valet av ny leverantör är att du känner dig nöjd och trygg med valet du gjort.

Saker att tänka på:

  • Befintligt avtal – finns bindningstid kvar och kan den i så fall lösas ut i förtid?
  • Inventering – se till att du får med dig allting till den nya leverantören/operatören och avsluta allt som inte behövs.
  • Uppsägning – betala inte mer än du behöver. Säkerställ att tjänsterna avslutas i samråd med din nya leverantör så att övergången kan ske så smärtfritt som möjligt för er.

Att byta telefonväxel är inget du som kund gör själv, utan något din leverantör hjälper dig med. I praktiken innebär det att  operatören styr om samtliga telefonnummer till en växelplattform via en egen operatörförbindelse. Förbindelsen fungerar som en motorväg för all samtalstrafik mellan dig och dina kunder. I andra änden hittar du självaste växeln, där du och din leverantör i förväg har bestämt hur samtalen ska hanteras.

Telefonväxeln är alltså preparerad innan operatören gör sitt arbete. Sen är det bara att gå live med nya växeln och konstatera att du gjort ett lyckat växelbyte!

Det som är viktigt vid en överlåtelse är att nuvarande innehavare av abonnemanget och ny mottagare ska signera en överlåtelseblankett hos abonnemangets operatör. Därefter kan det ta upp till 15 arbetsdagar innan överlåtelsen slutförts, beroende på operatör.

Det är fullt möjligt att flytta telefonabonnemang och nummer från en operatör till en annan, något som på telefonispråk kallas att göra en nummerportering.

För att en nummerportering ska kunna ske behöver den nya operatören först ställa en porteringsförfrågan till den befintliga operatören. En porteringsförfrågan kan nekas av den befintliga operatören, om till exempel abonnemanget eller numret har bindningstid kvar, eller om bolaget som begärt förfrågan inte har samma org.nummer hos den befintliga operatören.

Vill du veta mer?

Vill du få offert, boka demo eller bara veta mer om tjänsten? Hör av dig så berättar vi mer!

Kontakta mig