Framtidssäkrad företagstelefoni

Operatörsoberoende företags­telefoni från 49 kr/mån

Vi på O.M hjälper dig att skapa de bästa förutsättningarna för ditt företag utifrån dina behov. Med telefoni hos oss får du bland annat:Klimatkompenserad.png

  • Klimatneutral företagstelefoni
  • Erfarenhet och tekniskt kompetens
  • Smarta tilläggstjänster
  • Microsoft Teams-koppling
  • Fantastisk support
Välj fritt bland operatörer du kan lita på:

Cirkulär mobil

Skippa ägandet: spara pengar och skona miljön

Cirkulär mobil är en tjänst med miljö och användarvänlighet i fokus. Spara upp till 60% av inköpspris och minst 40% CO2e med en rekonditionerad telefon istället för en ny. Gör ett klimatsmart val med denna tjänst som ger dig full kontroll över din mobilpark. Dessutom är det 100% klimatkompenserat. 

Några av våra kunder inom telefoni

Anpassa din telefoni med smarta tilläggstjänster

Om du vill effektivisera din företagstelefoni eller förbättra din kundupplevelse så har vi verktygen som optimerar din telefoni och låter dig lägga tid på annat. Vi guidar dig i valet av softphones, wallboards och funktioner i Teams och skapar en unik telefonilösning för ditt företag. 

Vanliga frågor om företagstelefoni

Det finns många anledningar till att se över sin nuvarande leverantör. Pris, service och nya behov, till exempel. Och något som är särskilt viktigt i dag är säkerheten. Men det viktigaste i valet av ny leverantör är att du känner dig nöjd och trygg med valet du gjort.

 

Saker att tänka på:

  • Befintligt avtal – finns bindningstid kvar och kan den i så fall lösas ut i förtid?
  • Inventering – se till att du får med dig allting till den nya leverantören/operatören och avsluta allt som inte behövs.
  • Uppsägning – betala inte mer än du behöver. Säkerställ att tjänsterna avslutas i samråd med din nya leverantör så att övergången kan ske så smärtfritt som möjligt för er.

Vi har många års erfarenhet med stora som små telefoniprojekt. Överlåt ovan till oss, så kan du och dina kollegor istället fokusera på det ni gör bäst.

Att byta telefonväxel kan verka komplicerat, vilket det ofta också är. Självklart är det inget du som kund gör själv, utan något din leverantör hjälper dig med.

I praktiken innebär det att din nya eller befintliga operatör styr om samtliga telefonnummer till en växelplattform via en egen operatörförbindelse. Förbindelsen fungerar som en motorväg för all samtalstrafik mellan dig och dina kunder. I ändan hittar du självaste växeln, där du och din leverantör i förväg har bestämt hur samtalen ska hanteras.

Telefonväxeln är alltså preparerad innan operatören gör sitt arbete. Sen är det bara att gå live med nya växeln och konstatera att du gjort ett lyckat växelbyte!

En överlåtelse av ett abonnemang kan gå åt olika håll. Från privatperson till ett bolag, från ett bolag till en privatperson, mellan privatpersoner eller olika bolag. 

Det som är viktigt vid en överlåtelse är att nuvarande innehavare av abonnemanget och ny mottagare ska signera en överlåtelseblankett hos abonnemangets operatör. Därefter kan det ta upp till 15 arbetsdagar innan överlåtelsen slutförts, beroende på operatör.

Det är fullt möjligt att flytta telefonabonnemang och nummer från en operatör till en annan, något som på telefonispråk kallas att göra en nummerportering.

För att en nummerportering ska kunna ske behöver den nya operatören först ställa en porteringsförfrågan till den befintliga operatören. En porteringsförfrågan kan även nekas utav den befintliga operatören, om till exempel abonnemanget eller numret har bindningstid kvar, eller bolaget som begärt förfrågan inte har samma org.nummer hos den befintliga operatören.

Har du frågor om företagstelefoni?

Kontakta våra rådgivare för guidning och expertis om allt som rör företagstelefoni och telefonväxel.

Chatta med oss
Chatten är stängd