Sveriges första klimatpositiva företagstelefoni & kontaktcenter

Miljömedvetenhet behöver inte vara dyrt. Från 69kr/användare.

Idag står hållbarhet högt på agendan och är direkt avgörande för kunderna. På Office Management tar vi miljön på allvar och är extra stolta över att kunna erbjuda Sveriges första klimatpositiva företagstelefoni & kontaktcenter. 

  • Enkelt ägande
  • Enkel implementation
  • Fantastisk support

Vår klimatpositiva företagstelefoni. Enkel och smidig. Från 69kr/användare.

Företagsväxel

Tilläggstjänster

Integrationer

Kontaktcenterlösning med Puzzel Kontaktcenter

Puzzel Kontaktcenter är en marknadsledande kundtjänst- och kommunikationsplattform där all kommunikation samlas på ett ställe. Med O.M Connect och Puzzel får du en framtidssäker och flexibel omnikallösning som hanterar hela företagets inkommande och utgående kommunikation.

Detta kan integreras i ditt kontaktcenter:

  • Email
  • Chatt
  • SMS
  • Sociala medier

Så blir ditt företag effektivt och minskar klimatavtrycket

Inom telefonibranschen vill vi gå in i bräschen. Därför kan vi som första företag i Sverige erbjuda en telefonilösning där vi inte bara kompenserar för alla utsläpp, utan även lite till. Klimatpositivt, helt enkelt.

Med vår klimatpositiva företagstelefoni kan du som kund ta steget mot en hållbar och framgångsrik arbetsdag.

 

Vanliga frågor & svar

Det finns många anledningar till att se över sin nuvarande leverantör. Pris, service och nya behov, till exempel. Och något som är särskilt viktigt i dag är säkerheten. Men det viktigaste i valet av ny leverantör är att du känner dig nöjd och trygg med valet du gjort.

 

Saker att tänka på:

  • Befintligt avtal – finns bindningstid kvar och kan den i så fall lösas ut i förtid?
  • Inventering – se till att du får med dig allting till den nya leverantören/operatören och avsluta allt som inte behövs.
  • Uppsägning – betala inte mer än du behöver. Säkerställ att tjänsterna avslutas i samråd med din nya leverantör så att övergången kan ske så smärtfritt som möjligt för er.

Vi har många års erfarenhet med stora som små telefoniprojekt. Överlåt ovan till oss, så kan du och dina kollegor istället fokusera på det ni gör bäst.

Att byta telefonväxel kan verka komplicerat, vilket det ofta också är. Självklart är det inget du som kund gör själv, utan något din leverantör hjälper dig med.

I praktiken innebär det att din nya eller befintliga operatör styr om samtliga telefonnummer till en växelplattform via en egen operatörförbindelse. Förbindelsen fungerar som en motorväg för all samtalstrafik mellan dig och dina kunder. I ändan hittar du självaste växeln, där du och din leverantör i förväg har bestämt hur samtalen ska hanteras.

Telefonväxeln är alltså preparerad innan operatören gör sitt arbete. Sen är det bara att gå live med nya växeln och konstatera att du gjort ett lyckat växelbyte!

En överlåtelse av ett abonnemang kan gå åt olika håll. Från privatperson till ett bolag, från ett bolag till en privatperson, mellan privatpersoner eller olika bolag. 

Det som är viktigt vid en överlåtelse är att nuvarande innehavare av abonnemanget och ny mottagare ska signera en överlåtelseblankett hos abonnemangets operatör. Därefter kan det ta upp till 15 arbetsdagar innan överlåtelsen slutförts, beroende på operatör.

Det är fullt möjligt att flytta telefonabonnemang och nummer från en operatör till en annan, något som på telefonispråk kallas att göra en nummerportering.

För att en nummerportering ska kunna ske behöver den nya operatören först ställa en porteringsförfrågan till den befintliga operatören. En porteringsförfrågan kan även nekas utav den befintliga operatören, om till exempel abonnemanget eller numret har bindningstid kvar, eller bolaget som begärt förfrågan inte har samma org.nummer hos den befintliga operatören.

”När Kjell & Company skulle upphandla om ett nytt telefonisystem valde man Office Management. Ett samarbete som bland annat resulterat i betydligt mindre tid i telefon för butikspersonalen.”

Kjell & Company

Några av våra kunder inom telefoni

Har du frågor om företagstelefoni?

Kontakta Christian Ceder, affärsområdeschef för Telefoni, så svarar han gärna, ger guidning och expertis om allt som rör företagstelefoni.

Chatta med oss
Chatten är stängd